40 proc. czytelników cyfrowych wydań Bloomberg Businessweek Polska czyta magazyn na urządzeniach mobilnych – tabletach i smartfonach. Od listopada użytkownicy urządzeń przenośnych Apple oraz tych z systemem Android mogą pobrać aplikację BBWP nieodpłatnie.
Aplikacja dostępna jest tylko dla użytkowników znajdujących się na terytorium Polski.
Wydanie mobilne Bloomberg Businessweek Polska, podobnie jak e-wydanie, jest dostępne w poniedziałki od godz.6.00.
Aplikacja Bloomberg Businessweek Polska na urządzenia mobilne została przygotowana w oparciu o platformę Paperlit. Umożliwia ona szybkie i wygodne przeglądanie magazynu, wiernie odwzorowując wydanie papierowe. Jednocześnie pozwala na szybkie przejście pomiędzy e-wydaniem a stroną internetową czasopisma. Specjalny pasek ułatwia czytelnikom dzielenie się najciekawszymi treściami na serwisach społecznościowych, a linki kierują bezpośrednio do publikacji w wydaniu elektronicznym.
Użytkownicy Iphone’ów i Ipadów oraz urządzeń obsługiwanych przez system operacyjny Android mogą pobrać cyfrową wersję pisma z AppStore i Android Market .
Do końca stycznia Bloomberg Businessweek Polska na urządzenia mobilne jest dostępne nieodpłatnie. Od lutego 2012 r. cena wydania będzie wynosiła 1,59 euro. Bloomberg Businessweek Polska jest kolejnym tytułem Platformy Mediowej Point Group dystrybuowanym w ten sposób. Z rozwiązań Paperlit korzysta również tygodnik WPROST, który jest jedną z najpopularniejszych aplikacji polskojęzycznych serwisów informacyjnych i gazetowych.
Obecnie aplikacja WPROST jest w top 10 (5 miejsce) w rankingu iTunes darmowych aplikacji w Polsce oraz wśród najlepszych bezpłatnych aplikacji w kategorii Wiadomości i Czasopisma na Android Market. Liczba pobrań aplikacji WPROST wynosi obecnie 33.500. Od lutego również WPROST na urządzenia mobilne będzie odpłatne.
*****
„Bloomberg Businessweek Polska” to polska edycja jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie. Wydawcą jest Point Group Business Unit, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM). Magazyn jest wydawany od września 2011 r. na licencji Bloomberg L.P., wydawcy „Bloomberg Businessweek”. To pierwsza międzynarodowa licencja od czasu przejęcia magazynu „Businessweek” przez Bloomberg w 2009 roku.
*****
Platforma Mediowa Point Group jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW: POINTGROUP, PGM) działającą w segmencie mediów i komunikacji marketingowej. Wśród wydawanych przez PMPG SA i jej spółki zależne tytułów są m.in. tygodnik WPROST, najstarszy polski magazyn filmowy FILM oraz magazyn muzyczny MACHINA. Od września 2011 r. PMPG jest również wydawcą polskiej edycji magazynu Bloomberg Businessweek.
*****
Paperlit – platforma stworzona w 2009 r. w Dolinie Krzemowej – umożliwia wydawcom łatwe i szybkie przenoszenie wydawnictw do sieci i na urządzenia mobilne. Z rozwiązań Paperlit korzysta ponad 200 wydawców I grup wydawniczych na całym świecie, w tym tak renomowane, jak Condé Nast, Wired Italy, The New York Magazine, Wilkes Barre Publishing, Grupa Espresso-Repubblica, Il Sole 24 ORE oraz RCS Periodicals.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/40-proc-czytelnikow-e-wydan-czyta-bloomberg-businessweek-polska-na-urzadzeniach-mobilnych